Cijfers, feiten en meningen

RBT De Langstraat is een kleine organisatie, maar we zijn lekker bezig met zijn allen. Hieronder wat cijfers en feitjes die wat meer over ons en onze recente wapenfeiten vertellen. En omdat we niet alleen zelf aan het woord willen zijn, laten we ook anderen iets over ons zeggen.

    algemeen

  • We verwelkomen fysieke bezoekers op 3 Toeristische informatiepunten, in Heusden, Waalwijk en Kaatsheuvel.
  • Meer dan 1000 abonnees hebben zich al ingeschreven voor onze nieuwsbrieven. Jij nog niet? Verander dat hier.
  • Maar liefst 36 vrijwilligers zetten zich in voor onze organisatie.

    cijfers en feiten 2021

  • Onze routepagina op de website bezoekdelangstraat.nl heeft in de eerste 6 maanden van 2021 3971 bezoekers gehad.
  • Onze website heeft in de eerste 6 maanden van 2021 24.489 bezoekers ontvangen, met nog eens 6 maanden te gaan.
  • 21 participanten in De Langstraat nemen in 2021 een zilveren of gouden ondernemerspakket bij ons af.
  • Er zijn in 2021 3 nieuwe gidsen in RBT-stijl uitgebracht: Spaans Benauwd, Ringdijk Route en Stadswandeling Waalwijk. Dit jaar komt er nog veel meer aan!
  • Na de nominatie van gemeente Loon op Zand voor de  titel ‘Wandelgemeente van het jaar 2021’ van Tevoet Online magazine hebben wij actief gepromoot en geadverteerd, met als resultaat: winst!
  • We hebben in juli 2021 20.000 BooQi’s verspreid op 290 locaties in De Langstraat met daarin 140.000 kortingsbonnen.
  • In de eerste 6 maanden van 2021 zijn er maar liefst 168 publicaties van ons verschenen in de media.

    cijfers en feiten 2020

  • Onze routepagina op de website bezoekdelangstraat.nl heeft in 2020 2.900 bezoekers gehad.
  • Bezoekers van onze website waren in 2020 89% Nederlands, 1 % Belgisch en 1 %Duits.
  • Onze website ontving in 2020 25.000 bezoekers, hiervan kwamen er 29% rechtstreeks op onze pagina, 35% via zoekmachines en de rest via andere kanalen.
  • In de zomer van 2020 zijn 20.000 magazines verspreid over zo’n 350 adressen in de regio.
  • Organisatoren van evenementen in De Langstraat meldden in 2020 147 evenementen aan op onze consumentensite.
  • We verzonden in 2020 een kleine 35 nieuwsbrieven naar zowel zakelijke relaties als particulieren.
  • We hebben in 2020 flink wat nieuwe merchandise ontwikkeld, zoals telefoonhouders, bidons, paraplu’s, tuinconfetti en routekaarten. Al dit moois vindt gretig aftrek in onze TIP’s.
  • In de zomer van 2020 20.000 magazines verspreid over zo’n 350 adressen in de regio.
  • We hebben in 2020 15.000 BooQi’s verspreid met daarin 120.000 kortingsbonnen.
  • Er zijn in 2020 3 nieuwe gidsen in RBT-stijl uitgebracht: Keienlopen, Fortress of Heusden en Stadswandeling Heusden.
  • We hebben 22 (digitale) bijeenkomsten gepromoot die een bijdrage voor onze ondernemers konden leveren samen met partners zoals VisitBrabant, Station88 en House of Leisure.
  • We hebben in 2020 talloze Influencers en touroperators on- en offline verwelkomd.
  • We hebben samen met onze partners in 2020 meegedraaid in 5 campagnes, zoals 75 jaar bevrijding, zuiderwaterlinie campagne, IVN Natuur Challenge, #Hier moet je zijn in Brabant, Rondje regenwater.

anderen over ons

Benieuwd naar wat anderen over ons zeggen? Hieronder volgt een korte bloemlezing.

Corné Dijkmans
Vrienden van Sint Jan de Doper
Bestuurslid Communicatie en PR

In de periode dat we nu samenwerken met RBT De Langstraat hebben ze laten zien voor ons een belangrijke partner te zijn op het gebied van communicatie en promotie van onze activiteiten. Door hun grote bereik en professionele houding vullen ze onze eigen inspanningen perfect aan!

In de zomer bijvoorbeeld toen de Sint Jan Waalwijk nét onderdeel was van het Grootste Museum van Nederland, stelde RBT De Langstraat ons voor om mee te doen met hun magazine en met het ‘Booqi’ initiatief. Een prachtige manier om bij een breed publiek onder de aandacht te komen, wat zeker voor ons als vrijwilligersorganisatie zonder groot budget erg belangrijk is.

Steeds komt RBT De Langstraat weer met nieuwe creatieve manieren om de potentiële bezoeker aan te trekken en om ‘rumour around the brand’ te behouden; onlangs nog met een mooie blog waarin de Sint-Jan Waalwijk centraal stond. We hopen dan ook dat deze mooie samenwerking in de toekomst zo door mag gaan en we samen de Langstraat en al het moois wat daar te beleven is nóg sterker op de kaart kunnen zetten!

Henriëtte van den Hoek
Natuurlijk Henriëtte/Natuurlijk Tomaat
Eigenaresse

Voor mijn gevoel bruist het van het enthousiasme bij jullie en steeds weer nieuwe ideeën. De tapasplank die jullie hebben ontwikkeld is heel erg leuk en de brandmerkstempel zal ook zeker vaak gebruikt worden. Het door anderen laten beheren van jullie Instagramaccount vind ik in één woord geweldig innovatief. Dit zal zeker zijn vruchten af gaan werpen.

Ga zo door en hou vol!

Marianne de Bont
De Langendam
Eigenaresse

Het jaar 2020 was anders dan anders, dat weet nu iedereen inmiddels wel.  Maar RBT De Langstraat heeft het goed opgepakt. Veel toeristische tips voor bezoekers uit eigen land.  Wij hebben fijn samen kunnen werken met RBT De Langstraat. Mooi promotiefilmpje,  leuke overname van het Instagram-account,  mooi magazine,  een BooQi met voucheractie, campagnes. Het oogt allemaal professioneel en dat belooft veel voor de toekomst!