Tips & Tricks

Het zijn zware tijden voor horeca- en recreatieondernemers. Aan de vooravond van het nieuwe seizoen gooide de corona-uitbraak ineens alle plannen overhoop. Hoe graag we het ook zouden willen, een remedie hebben wij niet. Wat we wél kunnen doen, is tips & tricks uitdelen, die helpen om de situatie iets makkelijker te maken.

Namens heel RBT De Langstraat: sterkte. De zon zal echt weer gaan schijnen.

#1: VOORDELIG DRUKWERK

Veel horeca- en recreatieondernemingen zijn momenteel gesloten. Dat is buitengewoon vervelend. Toch proberen we ook in deze tijd een lichtpuntje te vinden: het geeft getroffen ondernemers de mogelijkheid om zich te richten op zaken die anders misschien wat langer blijven liggen. Zoals het laten maken van promotiemateriaal.  Tegen zeer gereduceerde prijzen is onze drukker, Drukkerij Sikkers, bereid om tijdens deze malaise ‘onze’ horeca- en recreatieondernemers mee te helpen om zich voor te bereiden…

#2: je mag gezien worden

Daar staan jouw gasten. Na een heerlijke ochtendwandeling in De Langstraat is het tijd voor de lunch. Ze pakken hun mobiel en kijken naar een lunchroom in de buurt. Even de reviews checken en ze hebben gekozen. Dat ene pareltje daar twee straten verderop…  

En daar komt Google Mijn Bedrijf dus om de hoek kijken. Wij gaan je daarom uitleggen wat deze gratis dienst precies inhoudt, hoe je je aanmeldt, hoe je dit kan inrichten en wat je er mee kunt. Lees snel verder en doe er je voordeel mee!

#3: LEER JE doelgroep KENNEN

De fundering van iedere onderneming begint bij het bepalen van de doelgroep. Door je op een duidelijk deel van de markt te richten en de beoogde klant op de juiste manier te benaderen, onderscheid jij je van de rest. Voor de doelgroepbepaling van De Langstraat hanteert RBT De Langstraat het Leefstijlvinder-model van SAMR, dat uitgaat van zeven verschillende recreatieleefstijlen.

Benieuwd hoe dit model ook jou kan helpen je doelgroep te definiëren? Klik dan snel verder…

#4: pak nú je website aan

Elk nadeel heb zijn voordeel, zei Johan Cruijff ooit. Nu willen wij bepaald niet lichtzinnig over de impact van de coronacrisis doen, maar zijn punt is ook nu van toepassing.

Laten we daarom deze tijd van gesloten horecaondernemingen en thuisblijvende mensen benutten om iets te doen waar je, als ondernemer, niet altijd aan toekomt. Je website een flinke metamorfose geven, bijvoorbeeld. En daar kunnen wij je bij helpen!

#5: LAAT REVIEWS JE HELPEN

Reserveer jij weleens een tafel of kamer in een restaurant of hotel zonder eerst de reviews van anderen te hebben gelezen? Nee? Dan ben je niet de enige. Consumenten houden steeds minder van verrassingen en vinden het aantal reviewsterren belangrijk om te bepalen of ze moeten boeken, of nog een digitaal blokje om moeten lopen. Lees hoe jij reviews kunt benutten om beter te scoren.

#6: De digitale toonbank

De toonbank van de winkel wordt tijdelijk wat minder gebruikt dan normaal. Logisch: stilte in de straten zorgt voor minder klanten. Maar daar is een alternatief voor gevonden: de ToonbankApp. Hiermee bied je de klant de gelegenheid om toch aankopen bij jou te doen, ook als je online nog niet of nauwelijks zichtbaar bent. We vertellen je er graag meer over!