Tips & tricks

1: reviews helpen je

Reserveer jij weleens een tafel of kamer in een restaurant of hotel zonder eerst de reviews van anderen te hebben gelezen? Nee? Dan ben je niet de enige. Consumenten houden steeds minder van verrassingen en vinden het aantal reviewsterren belangrijk om te bepalen of ze moeten boeken, of nog een digitaal blokje om moeten lopen. Lees hoe jij reviews kunt benutten om beter te scoren.

2: gezien worden

Daar staan jouw gasten. Na een heerlijke ochtendwandeling in De Langstraat is het tijd voor de lunch. Ze pakken hun mobiel en kijken naar een lunchroom in de buurt. Even de reviews checken en ze hebben gekozen. Dat ene pareltje daar twee straten verderop…  

En daar komt Google Mijn Bedrijf dus om de hoek kijken. Wij gaan je daarom uitleggen wat deze gratis dienst precies inhoudt, hoe je je aanmeldt, hoe je dit kan inrichten en wat je er mee kunt. Lees snel verder en doe er je voordeel mee!

3: je doelgroep kennen

De fundering van iedere onderneming begint bij het bepalen van de doelgroep. Door je op een duidelijk deel van de markt te richten en de beoogde klant op de juiste manier te benaderen, onderscheid jij je van de rest. Voor de doelgroepbepaling van De Langstraat hanteert RBT De Langstraat het Leefstijlvinder-model van SAMR, dat uitgaat van zeven verschillende recreatieleefstijlen.

Benieuwd hoe dit model ook jou kan helpen je doelgroep te definiëren? Klik dan snel verder…